

28 Şubat Sivil Savunma Günü Etkinlikleri Duyurusu
Her yıl 28 Şubat Sivil Savunma Günü kutlamaları kapsamında yapılan afetlere hazırlık, afet bilincini yükseltmek ve akılda kalıcı farkındalık oluşturmak ve sivil savunma "İkaz - Alarm" becerilerini geliştirmek için okul ve kurumlarımızın belirtilen tarihlerde düzenli olarak yapılan ikaz-alarım tatbikatları Covit-19 salgını koşullarından açık olan okullar için eldeki imkanlar dahilinde ileri bir tarihte yapılmak üzere ertelenmesi uygun görülmüştür. Bu dönemde etkinlik olarak Bakanlık Makamı'nın 11.09.2019 tarihli ve 38772063 sayılı Oluru ile uygun görülen Afet Eğitim Etkinlikleri El Kitabındaki faaliyet ve etkinlikler yapılması amaçlanmıştır.
Deprem Tahliye Oyunu Etkinliği için TIKLAYINIZ..
DEPREM ÇANTASI
Etkinliğin Uygulanacağı Ders: |
Matematik |
Etkinliğin Uygulanacağı Sınıf Seviyesi: |
Tüm Sınıflar |
Etkinliğin Uygulanacağı Tema: |
Sayılar |
Etkinliğin Kazanımı: |
Toplamları 20'ye kadar olan iki doğal sayıyı zihinden toplar. - 20'ye kadar olan iki doğal sayının farkını zihinden bulur. |
Afetten Korunma ve Güvenli Yaşam Ara Disiplin Kazanımı: |
Doğal afetler karşısında yapması gerekenleri belirleyerek ailesi ile birlikte hazırlık yapar. |
Etkinliğin Kazandıracağı Beceriler: |
Akıl yürütme, ilişkilendirme, problem çözme |
Etkinliğin Süresi: |
40' + 40' |
Etkinlik İçin Gerekli Materyal Araç-Gereç ve Malzemeler: |
Öğrencilere ''Depreme Kulak Ver! Aile Afet Çantanı Hazırla" adlı video izlettirilir. ( link: http://youtu.be/qAqt4veOSE0) Karton üzerine çizilmiş deprem çantası örneği, resim kartları, para kartları, yapıştırıcı |
Öğretmen Hazırlığı:
• Öğrenciler bir gün önceden mevcuda göre 5 veya 7 kişilik gruplara ayrılır.
• Depreme Kulak Ver! Aile Afet Çantanı Hazırla isimli videoyu, karton üzerine çizilmiş deprem çantası örneğini, para maketleri ve deprem çantası malzeme resimlerini öğretmen etkinlik öncesi sınıfa getirir.
• Deprem malzeme resimlerini grup sayısı kadar hazırlar.
• Reyon isimleri yazılabilir. (Öğretmen tüm hazırlıkları Görsel Sanatlar Dersinde yapabilir)
Öğrenci Hazırlığı:
• Öğrencilere bir gün önceden etkinlik ile ilgili bilgi verilerek makas, yapıştırıcı, boya kalemi ve bir adet renkli karton getirmeleri istenir. (Her grup için bir karton yeterlidir.)
Etkinliğin Uygulama Basamakları:
1. Öğrencilere ''Depreme Kulak Ver! Aile Afet Çantanı Hazırla" adlı video izlettirilir. ( link: http://youtu.be/qAqt4veOSE0)
2. Öğrencilere "bir deprem çantası neden hazırlanmalıdır?'' diye sorulur. İzlediğiniz video da deprem çantasında hangi malzemeler vardı? Neden bu malzemelerin seçildiği konusunda sınıfta beyin fırtınası yaptırılır.
3. Getirilen karton kâğıtlara öğretmen tarafından deprem çantası çizilir. Deprem çantasında bulunması gereken malzemelerin resimleri öğrencilere dağıtılır. Bir öğrenci deprem çantasını keserken diğerleri malzeme resimlerini işaretli yerlerinden keser. (Resimlerin üzerinde malzemelerin fiyatları 1, 2, 3, 4, 5 TL biçiminde yazılıdır)
4. Kesilen malzeme resimleri gruplardan toplanır ve sınıfın bir köşesinde market oluşturulur ve resimler reyonlara yerleştirilir. Gruplara 20 TL'lik para kartları dağıtılır. Dağıtılan para kartlarında bir onluk, bir beşlik ve beş birlik bulunmaktadır. Öğrenciler bu kartlardan paraları keserler. Paraları ile deprem çantası hazırlamak için alışverişe gidecekleri söylenir.
5. Her grup sıra ile markete alışverişe gider ve öncelikli ihtiyaçlarını 20 TL'yi geçmeyecek şekilde alır. Radyo, pil, giysi, su, ilkyardım çantası, düdük, sabun, kâğıt havlu, el feneri, vb. kartlarından paralarına göre satın alır. Satın alma sırasında 20 TL içerisinde toplama ve çıkarma işlemlerini zihinden yapar, para üstünü kendileri hesaplar. Öğrencilerin yanlış hesap yapmaları durumunda öğretmen doğru hesabı bulmaları için öğrencileri yönlendirir. ("Tekrar hesapla bakalım 20 TL'yi geçti mi?" diyerek)
6. Satın alınan malzeme kartlarını deprem çantasına yapıştırmaları söylenir.
7. Her grubun sözcüsü deprem çantasını tanıtır. Hangi malzemeleri niçin aldıklarını ve deprem çantasını kaça mal ettiklerini anlatır. Bu malzemelerin zor durumlarda bize nasıl yardımcı olabileceği konusu tartışılır.